בטיחות בקיבוצים מושבים ויישובים קהילתיים

כשמדברים על בטיחות בדרכים עולות תמונות של מרחבים עירוניים תוססים, בפועל הסכנות בכבישים אורבות בכל אזורי המחיה. כך גם במרחבי המושבים והיישובים הקטנים בהם התנועה פחות ערה.

דווקא משום שהתנועה פחות ערה, תאונות בין כלי רכב ופגיעות בהולכי רגל הינן סכנות משמעותיות וממשיות, כיוון שאלה עלולים להתרחש עקב מחסור בגורמי הכוונה והסדרת התנועה.
במאמר זה נעלה את נקודות התורפה הבטיחותיות, את האופן בו הן באות לידי ביטוי ואת הפתרונות המתאימים.

אביזרים להאטת רכבים להגברת הבטיחות

כדי להאט את התנועה בכבישים סואנים משתמשים במצלמות ומחלקים דוחות. באזורים כפריים כמו יישובים קהילתיים ומושבים נוהגים לפנות לפתרונות ׳ידידותיים׳ יותר כמו למשל פסי ההאטה המוכרים.

כידוע לכל נהג שומר חוק, בשטח מיושב מהירות הנסיעה היא 50 קמ״ש, אלא אם סומן אחרת.

גורם ההפתעה בהופעת כלי רכב באזורים בהם מתגוררות קהילות יחסית קטנות הוא גדול יותר ועל כן חשוב להבטיח כי הרכבים העושים את דרכם בתוך יישוב המגורים נמנעים מהאצה העלולה להוות סכנה ולגרום לתאונות מיותרות.

ליצירת קשר מלאו פרטים ונציג יחזור אליכם
ע.ב מהנדסים ציוד לחניונים

המוקד הטלפוני פעיל: 8:00-16:00 ימים א’-ה’

מה ניתן לעשות בכדי לשמור על הבטיחות ?

כדי למנוע סכנות לעוברים והשבים וביניהם ילדינו, צעד חשוב הנמצא בארגז הכלים של מועצת יישוב המגורים לטיפול בבעיה הוא לפנות לרשות החוק הרלוונטית, על מנת להפחית את מהירות הנסיעה המותרת, באמצעות החלפת שלטי המהירות ביישוב.

חשוב לזכור, לעיתים קרובות בצמתים ביישובים קטנים, שטח הראיה מוגבל והכבישים צרים. בין הבעיות המוכרות הנוספות: מדרכות צרות, כבישים דו סטריים צרים, לכן בעיקולים נתקין מראה פנורמית להגדלת שטח שדה הראייה ונגדיל את הבטיחות באופן משמעותי.
במקרה של חניונים נעשה שימוש עם מראות פנורמיות לחניון במיוחד בסיבובים בהם לא ניתן לראות מי מגיע מהצד השני.

החשיבות הגבוהה של הגבלת מהירות הנסיעה מתבקשת להתייחסות ללא ספק ותאונות מיותרות יכולות להיגרם בוודאי.

סטנדרט חדש לבטיחות בדרכים

לעיתים קרובות תמרורי הדרך נבלעים בתוך נוף הצמחייה הפורה ביישובים הפסטורליים ועל מנת להדגיש את קיומם החשוב – שימוש בתמרורי לד חשמליים או סולאריים מתקדמים ראוי שיהיה סטנדרט בטיחותי חשוב ממדרגה ראשונה בכל היישובים. הפתרון מצוין כיוון שאת תמרורי הלד ניתן לראות בבולטות ובבירור בשעות היום והחושך.

משרד התחבורה מתייחס בחוק לפסי ההאטה הגדולים העשויים בטון או אספלט. אלה מגבילים את מהירות הנסיעה ל-50 קמ״ש. בשטחי המגורים הפרבריים לעיתים נכון יותר להנמיך את מהירות הנסיעה עוד יותר באמצעות שימוש בפסי האטה מודולריים מפלסטיק, אלה מיוצרים בהתאמה מושלמת לאזורים כפריים.

הפרדת נתיבים של כלי רכב והתנועה לבטיחות ילדים בכבישים

כמובן, איננו מצפים מילדים ובמיוחד מהקטנים שבהם, להבין את מהות הסכנה בריצה לכביש. אמרה זו נכונה במיוחד לגבי ילדים שאינם עירוניים ואינם מורגלים לתנועה ערה של כלי רכב. ילדים המתגוררים והצועדים ברחובות ללא מדרכות יום-יום, ילדים צעירים אלה עלולים להיות בחוסר עירנות לסכנות ולכן חשוב לקחת מקדמי זהירות ובכך להגן עליהם.

בעיה בפני עצמה היא מעברי חציה שלעיתים קרובות מחוקים או אינם קיימים כלל בתחומים רבים מהקיבוצים והמושבים. לפעמים יכולה להיווצר במוחו של ילד צעיר הגדל בשקט היישובי – הכה רגיל לקולות הטבע – התחושה כי ׳כל הגבולות פתוחים׳. בעודו עסוק במשחק כדור הוא עלול לרוץ בחוסר תשומת לב אל הכביש. החדשות הטובות הן שהמניעה של מצב זה הינה אפשרית. ניתן להפריד את הגישה המיידית לכביש ואף לסמן את גבול תחום המשחק באופן שלא יאפשר את החצייה הלא אחראית ויבהיר כי מעבר לקו זה נמצא הכביש.

האטת רכבים ביישוב / סביבת בתי ספר / שטחי מסחר

בעזרתם של פסי האטה ניתנים בגדלים משתנים ומאפשרים דיוק בהאטת מהירות הנסיעה במושב המגורים. על ידי בחירת פס ההאטה המתאים למהירות הנסיעה הרצויה, ניתן לתמרן ולקבוע את מהירות הנסיעה הממוצעת ברחוב היישוב.

באזורי בתי ספר או באזורים בהם חוצים הולכי רגל, ההעדפה תהיה למהירות נסיעה איטית ביותר ועל כן התקנת פס האטה מתאים למהירות של עד 10 קמ״ש תהיה פיתרון מצוין.

פתרונות יעילים אלה – פסי האטה מכל הסוגים בטווח מהירות נסיעה של 10-50 קמ״ש, כמו גם שלטי לד זוהרים ואמצעים נוספים – הינם אמצעים חשובים אותם ניתן ליישם בעלויות נמוכות ובכך אף להציל חיי אדם.

עמודי חסימה / עמודים גמישים

ההפרדה נעשית באמצעות עמודי חסימה / עמודים גמישים, אלו הם עמודי מחסום העשויים פלסטיק, ברזל ואף חומרי טרמו עמידית בדריסה (X-LAST) פלסטיים.

ההתקנה מתבצעת על המדרכה מעל שולי הכביש ובכך מראה בבירור ובנוכחות רבה את גבול המדרכה-כביש להולכי הרגל במתחם הפעילות היישובי.

מעקות הינם אפשריים להתקנה גן כן. תפקידם לתחום שטחים בהם מתקיימת פעילות ציבורית כמו בגני השעשועים. מעקות אלו קיימים במגוון רב ומונעים בהצלחה את ההתפרצות לכביש. המעקות הם בעצם גידור השטח הציבורי.

בעת תכנון תיחום המתחם לוקחים בחשבון את הקמת המעקות ועל ידי עמודי חסימה מסמנים את פתחי הכניסה והיציאה הרצויים, על פי חוקי הנגישות, באופן בטוח לכל הולכי הרגל השונים, לרבות עגלות נכים ואופניים.

למה חשובים תמרורים ושלטי אזהרה לבטיחות?

התקנת תמרורים ושלטי אזהרה חשובה מאוד ויש בה חלק משמעותי בבטיחות מסעם של משתמשי הדרך במרחב היישובי, המושבי והכפרי.

תמרורים ושלטים הכוללים תמונות ומילות אזהרה בולטות לעין באפשרותם בעת הנהיגה או הצעידה בגבולות היישוב לסייע רבות לתושבי האזור להיות מיודעים לסכנות הדרך האפשריות בדרך בה הם שוהים.

שילוט ותימרור יישובי המגורים לאורכם ולרוחבם מביא לשיפור משמעותי את המודעות הערה לגבולות הדרך ולחוקי התנועה, שבאמצעות השמירה עליהם ניתן למנוע מקרים מצערים מיותרים.

עוד בנושא ציוד ובטיחות:
סימון חניונים וחניות

סימון חניונים

סימון חניונים ותמרור מקצועי של חניות לנגישות פתוחים וסגורים הוא חשוב במיוחד.הבטיחות והסדר במרחב תלויים

0
    0
    סל הקניות
    העגלה ריקה

    מלאו פרטים ליצירת קשר

    נציג אישי יחזור אליכם עד יום עסקים.

    מוקד טלפוני פעיל: 8:00-16:00 ימים א’-ה’

    ע.ב מהנדסים ציוד לחניונים