תמרורי אזהרה למכירה – תמרורים ושלטי בטיחות

ע.ב מהנדסים הינה ספקית של תמרורי אזהרה ותמרורים להכוונת חניות ושלטי בטיחות.

מה זה תמרור ?

תמרור זה סוג של שלט רחוב שעומד בצידי הדרך ונותן הנחיות לכל מי שמשתמש בדרך – הולכי רגל, רוכבי אופניים, אופנועים ורכבים.

ההוראות של התמרור הם חובה בחוק ואי ציות לתמרור היא עבירה על החוק שבדרך כלל העונש הוא קנסות.

קצת על ההיסטוריה של התמרורים :

תמרורים בעצם קיימים כמעט משחר האנושות, כבר בעת התיקה באימפריה הרומית היו שמים אבנים עם חריטות שבהן היה מסומן המרחק לרומא, בימי הביניים, השלטים הוצבו בצמתים כדי לסמן לאן מובילה הדרך, ובשנת 1986 לראשונה נחקק חוק המסדיר את התנועה, בחוק הזה הונחו תמרורים עם טקסט שהסדירו את התנועה ברחובות ליסבון הצפופים.

בסוף שנות המאה ה19 כבר החלו לשים תמרורי אזהרה שנועדו להזהיר רוכבי אופניים מסכנות שונות בדרכים, ועם התפתחות המכוניות התחילו להגיע לעולמנו תמרורים שהם לא טקסטואלים, עיצוב התמרורים כמו שאנחנו מכירים אותם היום החל בפריז בשנת 1908.

חשיבותו של התמרור

התמרורים עוזרים לנו לשלוט על הכבישים בעולם, בארצות הברית מוצבים בערך כ-55 מיליון תמרורים בדרכים השונות.

תמרורים מספקים לנו מידע על תנאי הכביש ועל הגבלת המהירויות.

תמרורים יכולים לכוון אותנו ליעד ספציפי או לדרך מסוימת ובעזרת התמרורים הנהג או רוכב האופניים יודע לאיזה כיוון לסוע ולמה לצפות בדרך.

ההבדל בין תמרור ושלט

קודם כל תמרור הוא בעל מעמד חוקי – זאת אומרת שמה שמסמן התמרור הוא חובה ואי ציות לתמרור היא עבירה על החוק, שלט לעומת זאת הוא בדרך כלל בגדר המלצה.

ההבדל החשוב ביותר בין תמרור ושלט הוא זה שתמרור ברוב המקרים המסר שלו ניתן באופן גרפי ולא בכתיבה, לכן היתרון הוא שנוצרה שפה אוניברסלית וכך נהג בעל רישיון בישראל יבין תמרורים גם בקזחסטן, אין שום תלות בידיעת השפה להבנת התמרור.

באיזה צורות עוברים המסרים בתמרורים ?

המסרים עוברים בעזרת צורת התמרור, צבעו, חצים שונים ואיורים.

יש הבדלה מסורתית בין :

תמרור קונקרטי – מכיל סמל או ציור שמובן לכל אדם (ציור של ילד, אבן מתגלגלת או יד בתמרור עצור לדוג')

תמרור אבסטרקטי – שמכילים סמלים מופשטים ומוסכמים שאין להם משמעות מחוץ להקשר המסוים (כמו המספר 80 בתמרור אדום לבן שמובן שהוא מסמל את הגבלת המהירות בקטע הדרך הנ"ל)

תמרורים בישראל :

עד סוף שנות ה60 התמרורים בישראל היו לפי שיטת לוח התמרורים הבריטי (שאריות מהמנדט), בסוף שנות ה-60 עוצב הלוח התמרורים הישראלי ונכנס לתוקף בינואר 1970.

הלוח העדכני ביותר שהונהג בשנת 2010 כולל 257 תמרורים לעומת 188 בקודם והוא מותאם לאמנה האירופאית הבינלאומית – אמנת וינה לתקנון תמרורים.

התמרורים הישראלים מתחלקים ל10 קטגוריות מרכזיות :

  1. תמרורי הורה – סע ישר או ימינה, פנית פרסה ימינה, הצורה היא עיגול כחול
  2. תמרור אזהרה והתראה – דרך מפותלת או כביש משובש, הצורה הנהוגה היא משולש אדום.
  3. תמרור איסור והגבלות – כמו אסור לפנות שמאלה או אין כניסה לאופנוע – הצורה היא עיגול אדום.
  4. תמרור זכות קדימה – כמו תן זכות קדימה או מעגל תנועה לפניך.
  5. תמרור תחבורה ציבורית – כמו כביש או נתיב מיוחד לתחבורה ציבורית, או תחנת אוטובוס ציבורי, לרוב זה שלט צהוב.
  6. תמרור מודיעין – כמו כביש חד סיטרי או כביש ללא מוצא, מרבית התמרורים האלה הם מלבן כחול או ירוק.
  7. בקרת נתיבים ורמזורים – זה בעצם סוג של תמרורים חשמליים שמסידירים את התנועה בנתיבים וצמתים.
  8. תמרור סימון על פני הדרך – כמו אי תנוע או מעבר חציה, זה מצויר על הכביש עצמו בלבן.
  9. תמרור באתר עבודה – כמו זהירות עבודות בדרך – רובם בצבע כתום.
  10. סמלים – כמו חניה ועזרה ראשונה.

אנחנו בחברת ע.ב הנדסה מייצרים תמרורים איכותיים עמידים בכל תנאי מזג אוויר וכמובן עומדים בתנאי משרד הרישוי ומשרד התחבורה.